نَهانخانِه

راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوار تر

نَهانخانِه

راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوار تر

سلام خوش آمدید

نشد

شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۵۹ ب.ظ

نشد .
مثل موارد دیگری که باید میشد و نشد
مثل همه آدم معمولی هایی که قهرمان هیچ قصه ای نیستند و داستان‌شان نقطه عطفی ندارد
+ یک‌جوری با برخی "نشدن" ها گره خورده ام که دیگر آنها را جزئی از خودم و تقدیرم میدانم . دیگر یکّه نمیخورم . حالا و در بیست و پنجمین تابستان عمرم که با "نشدن" هایم مقارن شده ، با قاطعیت بیشتری میتوانم بگویم که سن آدمی عددِ سالیان عمرش نیست بلکه شمارِ بارهاییست که از درد دلش دود افتاده . حالا دیگر مثل یکی از رفقای خوابگاه ، من هم باید بگویم یک پیرمرد ۲۵ ساله ام .
+ گاهی خدا برخی حرفهایش را از زبان دیگران حواله میکند ؛ مثل همین چند روز پیش که همنشین ما زیر لب  زمزمه میکرد :" یا رب نظر تو برنگردد | برگشتن روزگار سهل است" . حالا با بند انگشتان و بند بند تنم هِی زمزمه میکنم :  "برگشتن روزگار سهل است " .  هِی مرور میکنم که "رضا ، شادی دل است در تلخی قضا" . حرف دلم نیست اما شاید این تشابه راه به سنخیت ببرد و کمی قلبم را نسبت به آنچه تدبیر کرده است مطمئن گرداند ... 🙄😑

  • ۰۱/۰۴/۱۸
  • سجاد ...

رنج

زندگی

نظرات (۷)

  • زندگی ‌‌‌‌
  • ایشالا که خیره...

    پاسخ:
    آدمی به امید زنده ست !
  • خانمِ سین
  • یقیناً کلهُ خیر 

    پاسخ:
    توکل به خدا
  • امیررضا ایزانلو
  • اه دوست من، چقدر خوب این حالات رو به قلم آوردی👌

    پاسخ:
    دعا میکنم که مبتلا نشی به این نشدن ها
  • امیرمهدی حسینی
  • صداقت رو میشه توی این نوشته فهمید. مثل همیشه

    موفق باشی سردار

    پاسخ:
    سپاسگزارم 🙏
    کم پیدایی ؟! قبلا بیشتر مینوشتی

    «یا رب نظر تو برنگردد | برگشتن روزگار سهل است»

    زیبایی...

    خیلی وقت ها موقع نشدن ها به همین موضوع که لابد به صلاحمون نبوده فکر کردم اما واقعیت اینه که هنوز به اون مرحله نرسیدم که به خاطر این نشدن ها از صمیم قلبم صبور و آرام و شاکر باشم.امیدوارم یه روز بهش برسم

    پاسخ:
    یک قدرت درونی و  یک ایمان قوی لازم داره . ایمانی که از اون ناکامی زورش بیشتر باشه ...
  • ماشین تحریر
  • جناب سعدی گوید:

    «گر بنوازی به‌لطف، ور بگذاری به‌قهر

    لطف تو بر من روان، زجر تو بر من رواست»

     

    و جناب قاآنی گوید:

    «گرم زلطف بخوانی، ورم به‌قهر برانی

    تو قهرمانی و قادر؛ بکن هرآنچه توانی»

     

    و پروین گوید:

    «اندر آنجا که قضاء حمله کند

    چاره تسلیم و ادب تمکین است.»

     

    پاسخ:
    در حرف ، زیبا
    و در عمل ، سخت

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    خداوندا
    در جهان ظلم و ستم و بیداد
    همه تکیه گاه ما تویی
    و ما تنهای تنهاییم
    و غیر از تو کسی را نمی‌شناسیم
    و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسی را بشناسیم ...
    ما را یاری کن که تو بهترین یاری کنندگانی🌱

    طبقه بندی موضوعی