نَهانخانِه

راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوار تر

نَهانخانِه

راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوار تر

سلام خوش آمدید

به معنای دقیق کلمه

دوشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۷ ب.ظ

بگویید ببینم چه جور آدمی هستید . زود باشید . همین حالا شروع کنید و داستان زندگی تان را بگویید.
من دستپاچه شدم و با تعجب گفتم : "داستان زندگی ام؟ چه داستانی؟ کی به شما گفته که زندگی من داستانی دارد؟ من هیچ داستانی ندارم که..."
حرفم را برید که :" چطور زندگی تان داستانی ندارد ؟ پس چه جور زندگی کرده اید ؟"
"چطور ندارد! بی داستان! همین طور! به قول معروف دیمی! تک و تنها! مطلقا تنها! شما میفهمید [تنها] یعنی چه ؟"
"یعنی چه؟ یعنی هیچوقت هیچکس را نمی‌دیدید؟"
"نه ، دیدن که چرا! همه را میبینم . ولی با اینهمه تنهایم !"
"یعنی با هیچکس حرف نمیزنید؟"
"به معنای دقیق کلمه ، با هیچکس!"

+ شب های روشن | داستایفسکی

  • ۰۱/۰۸/۰۲
  • سجاد ...

تنها

داستایفسکی

شبهای روشن

نظرات (۲)

این کتابِ دوست داشتنی ✨️

پاسخ:
در دوست داشتنی بودنش همین بس که میشه اونو چندین بار خوند و خسته نشد

امروزه زندگی همه پر از داستانه! داستانای تلخ و خیلی تلخ...

اون چیزی که نیست گوشی برای شنیدن درد و همدردیه... 

پاسخ:
اگر "شبهای روشن" رو نخوندی حتما بخون . بنظرم میتونه پیشنهاد خوبی باشه برات . کم حجم و  روانه .
اتفاقا در ادامه طرف بهش میگه : "من باور نمیکنم که زندگیتان داستانی ندارد . دارد و شما آنرا مخفی میکنید."

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

خداوندا
در جهان ظلم و ستم و بیداد
همه تکیه گاه ما تویی
و ما تنهای تنهاییم
و غیر از تو کسی را نمی‌شناسیم
و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسی را بشناسیم ...
ما را یاری کن که تو بهترین یاری کنندگانی🌱

طبقه بندی موضوعی